Rebecca jobbar som au pair?

Idag kollar jag runt lite på internet för att planera lite för min framtid (a)

Jag berättade ju att jag läste en tjejs som heter Maria blogg! Hon bor i Italien och har innan arbetat som au pair, jag undrade vad det var för jag hade aldrig hört det innan. Så jag wikipedade det :)

Au pair:
är en person som bor i en värdfamilj och hjälper till med barnpassning och visst hushållsarbete under en på förhand avtalad tid, ofta ett år. Det är vanligen en flicka eller yngre kvinna och mer sällan en pojke eller yngre man.

Jag tyckte att detta lät ganska intressant! Jag googlade det också och hittade lite frågor och svar från en tjej som jobbar som au pair i Italien. Hon sa att man typ hämtade barnen från skolan och lämnade dem, gav dem mat och lite sånt :) Det hade jag nog klarat ;) Jag pratar ju ganska bra engelska, håller på att lära mig franska (kan ju ganska lite :p) och sedan ska jag fortsätta med franskan på gymnasiet men också börja med italienska :) Så jag hade nog klarat det ;)
Men jag vet ju inte hur mycket och länge man arbetar om dagen, för jag ska ju gå på högskola också :p Får ta reda på lite mer ;)


Fulaste bilden någonsin men var tvungen att visa hur kort hår jag hade för 2 år sedan xD Detta var när jag o Hanna var i Kalv :p
Sorry att jag är lite sliten på bilden (a)


Vad har du på hjärtat, söt? :)♥

Give me a kommentar (a)♥

Namn:
Skriver du ofta? (a)br />
E-postadress: (publiceras ej)

Har du också blogg?

Skriv här!:

Trackback
RSS 2.0